Hoppa till textinnehållet

Prata med oss när du vill! 0771-22 11 22

Personlig service dygnet runt alla dagar i veckan.

 

  • Nyhet! Nu kan du även ringa in med Mobilt BankID.

När är vi tillgängliga?

För lån, sparande, pension och försäkring

Vardagar kl 7-19 och helger kl 9.30-16.

 

För vardagliga bankärenden

Dygnet runt.

Legitimera dig när du ringer

När du ringer 0411-53 67 00 legitimerar du dig med antingen Mobilt BankID eller en PIN-kod. 

Skaffa Mobilt BankID

Gör så här för att skaffa Mobilt BankID

Glömt din PIN-kod?

Skapa ny PIN-kod i internetbanken

Så här fungerar telefonbanken

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.
 

Vanliga frågor

Hur skaffar jag Mobilt BankID?

1. Ladda hem BankID säkerhetsapp från AppStore eller Google Play i din smartphone eller surfplatta.
2. Anslut dig till Mobilt BankID i internetbanken, appen för privatpersoner eller på bankkontor.
i. Vid anslutning ingår det att du aktiverar tjänsten samt att du väljer din säkerhetskod
ii. Den säkerhetskod du väljer är den kod du alltid kommer att använda vid inloggning och signering av uppdrag med ditt Mobilt BankID.

Jag har glömt min PIN-kod, vad gör jag?

Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

Hur aktiverar jag PIN-koden som jag har skapat i internetbanken?

Så här aktiverar du din 5-siffriga PIN-kod som du har skapat i internetbanken.

Ring 0411-53 67 00
Tryck 1 för Självbetjäning
Tryck ditt personnummer 10 siffror
Tryck en PIN-kod (5 siffror som du väljer själv)
Tryck en PIN-kod igen och avsluta med #.

Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.

Ring till oss anslut dig nu

  • Personlig service på telefon
  • Öppet mellan kl. 09.00 - 17.00 mån - tors & fredagar mellan kl. 09.00 - 13.00
  • Legitimera dig med Mobilt BankID
     

För att kunna ringa 0411-53 67 00 behöver du vara ansluten.

  1. Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.
     

  2. Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker vårat bankkontor i Skurup. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

  3. Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.

    Personlig kod
     

  4. Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.