Så här fungerar telefonbanken
Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.
Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.
1. Ladda hem BankID säkerhetsapp från AppStore eller Google Play i din smartphone eller surfplatta.
2. Anslut dig till Mobilt BankID i internetbanken, appen för privatpersoner eller på bankkontor.
i. Vid anslutning ingår det att du aktiverar tjänsten samt att du väljer din säkerhetskod
ii. Den säkerhetskod du väljer är den kod du alltid kommer att använda vid inloggning och signering av uppdrag med ditt Mobilt BankID.
Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.
Så här aktiverar du din 5-siffriga PIN-kod som du har skapat i internetbanken.
Ring 0411-53 67 00
Tryck 1 för Självbetjäning
Tryck ditt personnummer 10 siffror
Tryck en PIN-kod (5 siffror som du väljer själv)
Tryck en PIN-kod igen och avsluta med #.
Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.
Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.
Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker vårat bankkontor i Skurup. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.
För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.
Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.