Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Mobilt BankID

Med Mobilt BankID kan du legitimera dig digitalt, exempelvis när du ska swisha eller logga in i vår app. Skaffa kostnadsfritt Mobilt BankID: 

  • Ladda ner BankID säkerhetsapp från App Store eller Google Play
  • Logga in i internetbanken 

Skaffa utökad användning av Mobilt BankID

Med Mobilt BankID kan du göra betalningar och överföringar till befintliga mottagare. Vill du lägga till nya mottagare behöver du, av säkerhetsskäl, ”uppgradera” ditt mobila BankID genom att aktivera funktionen utökad användning. Först skaffar du ett kodkort, sedan kan du logga in och aktivera utökad användning för ditt Mobila BankID.

Hjälp med Mobilt BankID?

Kolla igenom vår lista med frågor och svar om Mobilt BankID. Om du hellre vill prata med någon är du välkommen att kontakta oss på 0771-97 75 12!

Villkor

Här hittar du villkoren för Mobilt BankID

Mobilt BankID - frågor och svar

Vad är BankID?
BankID är en e-legitimation, det vill säga en elektronisk legitimation. Du använder den till att styrka din identitet när du är ute på internet, till exempel på banken, hos Försäkringskassan eller CSN.

Hur beställer jag Mobilt BankID till mina barn?
Med tjänsten Mobilt SäkerhetsID kan minderåriga logga in i våra digitala tjänster för unga och se sitt saldo samt skicka pengar med Swish. Du som vårdnadshavare kan själv ansluta barnet till Mobilt SäkerhetsID i internetbanken för privatpersoner.

Logga in på internetbanken och anslut till Mobilt SäkerhetsID

Du kan också göra det i appen under Inställningar - Hantera tjänster - Hantera barns tjänster. .

Skaffa Mobilt BankID

  • Ladda ner BankID säkerhetsapp från App Store eller Google Play
  • Logga in i internetbanken